Asset Publisher Asset Publisher

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
  • niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
  • elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
  • stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
  • pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.

Skargę możesz złożyć do:

  1. Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
    Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
    ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
    Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3.
  2. Skargi i wnioski można:
    • przesłać listownie na adres:
      Zakład Informatyki Lasów Państwowych
      im. Stanisława Kostki Wisińskiego
      05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C
    • przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
    • przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
    • doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.

Dostępność architektoniczna

Siedziba Nadleśnictwa Rymanów znajduje się pod adresem:

Nadleśnictwo Rymanów, ul. Dworska 38, 38-480 Rymanów.

Brama wjazdowa do biura nadleśnictwa usytuowana jest od strony ul. Dworskiej, przy skrzyżowaniu ul. Dworskiej z ul. Paderewskiego.

Wejście główne do nadleśnictwa znajduje się od strony wewnętrznej drogi dojazdowej. Do drzwi wejściowych prowadzą schody. Brak jest podjazdu dla osób niepełnosprawnych.

Wejście techniczne z tyłu budynku jest przejściem służbowym. Wejście to nieprzeznaczone jest tylko dla pracowników nadleśnictwa.

Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnym parkingu w pobliżu budynku nadleśnictwa. Brak jest wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.

Budynek nadleśnictwa posiada trzy kondygnacje: parter, piętro oraz poddasze. Poddasze udostępnione jest jedynie dla osób uprawnionych. Na piętrze znajdują się działy: księgowość, administracja, straż leśna, sala konferencyjna. Na piętrze znajdują się: sekretariat, gabinet nadleśniczego, gabinet zastępcy nadleśniczego, kadry, marketing oraz dział gospodarki leśnej.

Na piętro prowadzą schody dwubiegowe zwykłe (ze spocznikiem). W budynku brak jest wind. W budynku znajdują się drzwi jednoskrzydłowe o szerokości 79 cm oraz  jednoskrzydłowe z dostawką o szerokości 110 cm. Wszystkie drzwi w nadleśnictwie posiadają progi.

W budynku brak toalet dla osób niepełnosprawnych.

Wśród pracowników nie ma osób znających język migowy.

W przypadku dodatkowych pytań dotyczących dostępności budynku nadleśnictwa dla osób z niepełnosprawnościami prosimy o wcześniejszy kontakt pod numer telefonu 13 43 44 270 lub poprzez e-mail rymanow@krosno.lasy.gov.pl  .